dissabte, 20 de desembre del 2008

5. TANCAMENT DE L'ASSIGNATURA I AVALUACIÓ (Interculturalitat i Educació)


Avaluació del blog

M’ha agradat i ajudat molt en el meu procés d’aprenentatge que al llarg del funcionament del blog el fet que es proposes la seva creació cap al inici de l’assignatura, tot i que la seva avaluació fos al final. Això permet poder-lo actualitzar al llarg del temps i agafar l’hàbit de fer-lo servir constantment. En relació a l’assignatura ha permès reflexionar sobre l’aprenentatge fet en cadascuna d’elles i deixar constància de totes les activitats realitzades al llarg del semestre. He intentat fer un ús personalitzat, afegint fotografies, enllaços a altres blogs, etc., m’ha anat bé poder remenar per a saber quines possibilitats tenia aquesta eina.
La meva intenció és deixar aquest Blog com a portafolis de l’assignatura, però crear-ne de nous donant un ús específic en el context escolar on treballo. De fet, no fa gaire, els mestres de l’escola on treballo hem creat un Blog per a cada Cicle que serveix per escriure i consultar diverses notícies o informacions relacionades amb el dia a dia a les aules. De manera que els pares el puguin consultar freqüentment el què fem a l’escola.

De cara a altres semestres també és pot pensar en la possibilitat de fer servir el Blog en un context educatiu, és a dir, aplicat en un context real, de manera que mestres, pares i alumnes puguin gaudir de les seves possibilitats.

Avaluació de l’assignatura

Les PACs realitzades al llarg del semestre han ajudat a assolir els aprenentatges en relació a l’assignatura. M’ha agradat la tipologia d’activitats plantejades, ja que les he trobat diverses i útils. Penso que aquestes han ajudat a assolir els objectius especificats al pla docent relacionats amb els conceptes que ofereixen diferents disciplines, els reptes de la diversitat cultural, els models teòrics, avaluar situacions educatives, domini d’eines informàtiques, etc.

La lectura de les entrades al Blog en relació a l’assignatura m’han servit per poder valorar l’assignatura un cop finalitzada i tenir una idea general del que hem anat treballant.

A la primera entrada s’explicaven les meves expectatives en referència a l’assignatura d’Interculturalitat i Educació, aquestes s’han complert i a més a més també he aprés a fer servir o crear un nou recurs per atendre la diversitat la qual cosa no hi comptava. En aquesta primera entrada especificava la importància de conèixer conceptes com: diversitat cultural, interculturalitat, igualtat i diferència. Això ha estat possible i també he pogut aprofundir en altres.
Sobre la coneixença de la normativa vigent a Catalunya en relació a la interculturalitat ha quedat una mica més fluix, però no m’importa perquè penso que això ho podem consultar en el moment que vulguem, en canvi, he aprés i treballat altres activitats més pràctiques que em seran de gran utilitat.

Les expectatives sobre el BLOG s’han complert positivament, ja que he aprés a fer-lo servir de manera àgil i més endavant podré fer-lo servir en relació a la meva tasca docent i contagiar les ganes de fer-lo servir a la Comunitat educativa de l’escola on treballo.

La primera activitat girava al voltant del vídeo del hijab i sobre el debat que genera la situació plantejada. Aquesta primera activitat ha estat molt interessant, perquè hem tractat un tema relacionat amb la interculturalitat i l’educació que crea opinions diverses a la nostra societat.

La segona activitat estava relacionada amb la creació d’una webquest a partir de la qual es treballés la interculturalitat. Això m’ha servit per tenir en compte el recurs de la WQ, el qual penso que dóna molt de si per treballar a l’aula fent servir una metodologia de treball cooperatiu entre alumnes culturalment diversos.

La tercera activitat anava sobre l’avaluació d’un recurs didàctic la qual cosa considero molt pràctica per tenir a mà i estalviar temps a l’hora de buscar un determinat recurs.

Així doncs, l’assignatura Interculturalitat i educació m’ha servit en la meva formació com a futura psicopedagoga en molts aspectes tant pel que fa continguts conceptuals com de caire procedimental.


Gràcies!

1 comentari:

Elisabet Higueras ha dit...

M'alegra molt veure que t'ha estat útil, de veritat!

Eli