En les últimes dues PACs, la 2 i la 3, hem hagut de crear material en línia i fer una autoavaluació de materials en línia sobre interculturalitat, respectivament.
D’una banda, aquest treball m’ha servit per aprendre a crear material en línia (webquest), la qual cosa, com a psicopedagoga, em pot servir per adaptar cada material a les característiques concretes del context i el tipus d’alumnat d'on treballi. No només partir de material elaborat penjat a la xarxa, sinó partir dels propis interessos i necessitats dels alumnes a qui va dirigit. D’aquesta manera podrà ser més significatiu.
D’altra banda, aprendre a catalogar aquest material és quelcom molt útil per poder tenir d’una manera ordenada i pràctica els materials en línia, així es pot saber de manera ràpida la tipologia i el propòsit de cada material, així com la seva utilitat, els aspectes més pedagògics, un anàlisi i valoració de la seva aplicació. Tenir a mà les fitxes dels materials d’interculturalitat en aquest cas i saber què podem fer servir a cada moment i per a què, és quelcom molt útil. Gràcies a aquesta catalogació pots estalviar temps navegant per Internet, buscant el tipus de material què necessites.
En relació als conceptes treballats a l’assignatura crec que com a psicopedagogs els hem de tenir clars, ja que dins dels context escolar on treballem actualment la presència de diversitat cultural és el dia a dia a les aules. Poder identificar els conceptes que s’estan treballant a partir d’un material és importantíssim per escollir un o altre.
Per acabar, només vull afegir que confio molt en les noves tecnologies com a eines per treballar en un món educatiu tant divers, ja que obre moltes possibles i noves formes de treballar amb l'alumnat, com per exemple el treball cooperatiu.
Per acabar, només vull afegir que confio molt en les noves tecnologies com a eines per treballar en un món educatiu tant divers, ja que obre moltes possibles i noves formes de treballar amb l'alumnat, com per exemple el treball cooperatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada